Brev:
Rugbrødsstart
1. august 2009
Alder:
7 mdr.
Rugbrødsstart
Hej Helen
Vores store dejlige dreng er nu 7 mdr gammel. Han får grød 3 x dgl og 4-5 flasker ialt ca 700 ml MME. Han er i fuld gang med at få flere tænder og har været meget præget af dette. Han er blevet mere interesseret i vores mad og jeg ved at jeg kan introducere ham for rugbrødshapser med smørbart pålæg.
Jeg har tilbudt ham rugbrødshapser til frokost, men han virker alt for sulten så han skal have grød. Han kan godt tykke det men når han får det i munden bliver han gal... Er det de ømme gummer måske? Eller er han ik klar endnu?? Jeg giver ham blødt brød.
Er der et andet tidspunkt jeg kan give ham det så han vænner sig til det?? Han skal i dagpleje om 2 uger. Han vil ikke rigtig spise noget midt formiddag og midt eftermiddag. Måske lidt agurk og brødskorpe
Hans rytme pt ser sådan ud:
kl 6: Vågner. Får 200 ml flaske- vil ikke sove mere.
Kl. 7.30: Havre eller mûsligrød m. frugt
Kl. 8.30-9: puttes til formiddagslur- sover 30-40 min. max 45 min
Kl. 11.30-12: (tilbydes rugbrødshapser) Grød og vand af kop. Spiser godt
Kl. 12.30-13: 200 ml MME og puttes til eftermiddagssøvn. Sover 2- 2 1/2 time.
Kl. 15-16: Agurkstænger og brødskorpe. Nogle gange vil han gerne have 150 ml MME
kl. 17.30: Kartoffelmos, grønsager og kødbolle
kl. 19.30: 200 ml vælling og puttes til nat
Han sover igennem fra kl. 19.30- 6 uden mælk.
Håber du kan hjælpe mig og give mig nogle gode råd.
Hilsen Marianne