Brev:
Søvn uden at blive ammet
1. august 2009
Alder:
10 mdr.
Søvn uden at blive ammet
Hej Helen
Vores datter er nu blevet 9,5 mdr, og efter en lang omgang med væske på ørene, er vi nu i gang igen med at få hende til at sove om natten uden at blive ammet mange hver nat.
Vi var desværre kommet tilbage i den dårlige vane, mens hun havde ondt i ørene. Hun er begyndt at spise rigtig godt til de fleste måltider, og da hun jo næsten er 10 mdr, har jeg valgt at springe måltidet kl 24 over, men er alligevel i tvivl om hun får nok væske. Hun bliver ammet, inden hun bliver puttet og igen, når hun vågner. Begge gange er det nogle ”store tåre” og fra begge bryster. Nogle dage får hun også en tår om eftermiddagen. Hun drikker ca 1,5-2 dl i løbet af dagen, det er både sødmælk og vand.
Hvad er hendes væskebehov ?
Hun bliver puttet i sin egen seng omkring kl. 19 – 19.30 tiden, jeg ammer hende, hvor hun skal sove ved siden af sengen og lægger hende, når hun er lige ved at sove. Men selvom hun næsten sover ved mig, er det som om, hun vågner op, når hun kommer over i sengen. Nogle gange er jeg nød til at tage hende op igen og amme 1 eller 2 gange mere, og andre gange mosler hun bare rundt, og falder til sidst i søvn. Jeg er helt sikker på, at hun er træt nok, når hun bliver puttet. Men synes alligevel det er lang tid, når hun er op til 45 min om at falde i søvn, og nogle gange græder meget. Hun er ikke utryg ved sengen, og vi går kun til og fra, hvis hun ikke græder. Er der noget du tænker, vi kan gøre anderledes ?
På forhånd tak, jeg glæder mig til at høre fra dig. Storebror sover forresten nu, som blev han betalt for det :)
Venlig hilsen
Mor til to