Brev:
Vågner om natten - 16 mdr.
2. august 2009
Alder:
16 mdr.
Vågner om natten - 16 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit svar på mit sidste brev. Status er nu, at Julia falder fint i søvn i sin egen seng på sit eget værelse, og hun er ikke ked er af det og det tager ikke en hel aften at putte hende. Vi putter hende først, når hun er rigtig træt, men ikke overtræt og det gør, at hun ikke vågner efter en halv time og er ked af det. Jeg er meget fortrøstningsfuld og er sikker på, at det nok skal lykkedes denne gang - også selvom hun "kun" har sovet i egen seng på eget værelse i 3 dage. Vi har brugt meget tid på at gøre hende tryg ved værelset, og vi endte med at købe en ny seng til hende, som hun bare er rigtig glad for.
Mit spørgsmål er nu, at Julia vågner om natten sådan ved midnatstid og sætter sig op i sengen og kalder/græder. Den første nat lagde jeg mig ind på en madras ved siden af hendes seng, men hun kunne ikke finde ud af at hun skulle lægge sig til at sove igen og blev desperat for at få fat i mig. Efter 2 timer tog jeg hende med ind i vores seng, hvor hun faldt i søvn med det samme. Nu tager jeg hende bare med ind i vores seng med det samme, fordi jeg ikke orker ikke at sove - det ødelægger både Julias og min efterfølgende dag.
Men meningen er jo at hun skal sove i sin egen seng hele natten, og jeg ved godt at det ikke sker med et trylleslag, men hvad gør vi nu for at få hende til at sove igennem i egen seng.
Et lille tillægsspørgsmål er, hvor mange timer bø'r hun sove i døgnet? Hun fungerer bedst, når hun tager en 11-12 timer om natten, men samtidig så skal jeg vække hende, hvis hun kun skal sove mellem 12-14. Sover hun mellem 12-14 så kan vi ikke putte hende før kl. 21, for hun er bare ikke træt nok. Er det ok, at hun kun sover f.eks. 1 time til middag og så sover lidt mere om natten eller?
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen Johanne