Brev:
Væk med natflasken?
2. august 2009
Alder:
7 mdr.
Væk med natflasken?
Hej Helen,
Min dejlige søn er nu 7 mdr og vi er godt i gang med mos formiddag og aften.
Det går lidt mere trægt med mme. Lillemanden har fået flaske fra han var 1 md, da han afviste brystet.
Pt. er situationen sådan at han max spiser 800-900 ml dagligt. Og halvdelen af dette indtag er sen aften, hvor vi giver ham en flaske sovende, når vi går i seng og så midt nat hvor han selv vågner og får en flaske. Det er umuligt at få mere i ham om dagen, vi har prøvet stort set alt, men han er bare ikke sulten efter det..
Vores dag ser således ud:
6.00-7.00 vågner og vi hygger lidt i sengen, står op, pusles, leger og får flaske ca. 100 ml.
7.30-8.00 puttes til formiddags lur (Det er nærmest umuligt for os at holde ham vågen mere end 1 ½ time her om morgenen)
10-11 Vågner, pusles, får mos af friske frugt jeg selv blender, leger og hygger, får flaske inden middagslur ca. 130 ml.
12.30-13.30 Bliver puttet efter 2½ times vågentid med fuld knald på, så fyren kan ikke mere på dette tidspunkt :-9
14.00-15.00 Vågner, pusles, leger og hygger, får evt en tvebakke eller riskiks at gumle på.
16.30-17.00 Får flaske ca. 120 ml og bliver nogle gange lagt og han snupper sig en powernap på ca ½ time (Hvis middagsluren har været sen kan han nogle gange undvære denne lur, men kommer så tidligt i seng).
18.00 Aftensmad af kartofler, grøntsager og nogle gange lidt kød.
18.30-19.00 Bad, hygge og får flaske ca.100-150 ml.
19.00-19.30 Bliver puttet i egen seng i vores soveværelse, hvor han selv falder i søvn efter godnatsang og kys :-)
21-22 Vågner og er sulten eller vi giver ham flaske når vi selv går i seng 200 ml
01.00-02.00 Vågner og er sulten får flaske 200ml
Og sover så til næste morgen..
Han får den lyseblå Allomin.
Mit spørgsmål er, hvordan søren jeg skal få mere fast føde i ham, når ikke jeg skal tage "pladsen fra mælken"?? Ville egentlig gerne snart af med natflasken, men som det ser ud nu, ville han ikke få nok mme i løbet at dagen til at kunne undvære natflasken..
Har også prøvet at få ham til at sove videre med sutten eller lign., i perioder hvor han spiste mere om dagen men han er altså sulten om natten!
Det er ikke bare en periode han har spist så lidt om dagen, det har han gjort i ca. 3 mdr.
Vi oplever ofte, hvis vi kan få lokket mere mælk i ham om dagen, så gylper han det op igen (hvilket han ikke gør om natten, selvom han her snilt spiser 200 ml??)
Jeg kan ikke få ham til at sove længere om morgenen, og hvis jeg prøver at give ham flaske afviser han den og er ikke sulten før vi har været oppe et stykke tid.
Han er 72 cm lang og vejer 9 kg. Han er en glad og aktiv dreng med let til smil og grin. Han triller rundt fra mave til ryg og omvendt, drejer om sin egen akse, pludrer og er meget velfungerende. Han er kun utilfreds hvis maden kommer for langsomt eller når han er træt..
Skal jeg bare lade tiden råde og fortsætte med den mos han får nu og det mme han får og så se hvad der sker? Skal jeg fortsætte med natflasken og evnet med at gøre nogle forsøg på at "lokke" ham til at springe den over/glemme den?? Eller hvad foreslår du?
En lidt lang smøre, men er lidt i vildrede..
Ser frem til dit svar.