Svar: Ymer
3. august 2009
Alder:
17 mdr.
Kære Louise
Det anbefales at børn under 12 måneder ikke tilbyder Ymer, Ylette og Kvark netop på grund af proteinindholdet som du skriver, men da din datter er ved at være 1½ år, så burde der ikke være problemer i at hun får lidt ymer sammen med far et par gange om ugen :)
Mængdemæssigt vil en lille portion på 2-2½ dl. være fint, det levner stadig plads til lidt mælk af kop, sovs, mælk i og på grøden osv. så hun samlet set ikke når op på mere end den samlede ½ liter mælk / mælkeprodukt dagligt.
God appetit!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske