Brev:
Manglende nattesøvn - 10 mdr.
4. august 2009
Alder:
10 mdr.
Manglende nattesøvn - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg er mor til en pige på 10 mdr som hedder Emma.
Hun har ikke på nogen tidspunkt sovet særligt godt om natten, og det føleles som om tingene bliver værre. hun har indtil fornyeligt sovet i sin egen seng ved siden af vores, hvor vi i en lang periode har kunne ligge hende i seng uden de store problemer. Men hun vågner mange gange om natten. på en god nat 6-7 gange på en dårlig 10-12 gange.
Hun ligger ikke bare og pludre lidt, for så at falde i søvn igen. Nej hun skriger pludseligt som om nogen slår hende. For det meste har det bare krævet at give hende sutten eller nusse hende, så falder hun i søvn igen, til næste gang.
Vi har nu lagt hende i en tremme seng, på sit eget værelse i håbet om at vi måske vækkede hinanden i soveværelset før. Og det ville hjælpe at hun kom ind til sig selv. Det er ca 12 dage siden vi startede.
Og tingene er blevet meget værre.
Når vi ligger hende får hun en flaske vælling mens hun ligger i sengen. ( ved ikke om det er en dårlig vane, men hun gider ikke sidde ved en, og få den mere). Alt går fint til hun ser vi går fra hende, så bryder helvede løs.
Vores taktik har været ikke at lade hende skrige sig i søvn, men gå ind til hende ligge hende igen, give hende sutten og sige godnat, for så at gå igen. Hvilket har resulteret i at hun skriger så meget at hun kaster op. hvilket er sket op til flere gange.
Om natten bliver det ikke bedre, hun vågner alt fra 6-14 gange fra hun bliver lagt kl 20.00 til vi står op kl ca 7.00
Vi prøver at lade hende ligge lidt i håbet om hun falder i søvn, men det ender med hun skriger og vi selvfølgelig går ind og trøster hende, ved at give sutten eller rører ved hende.
Vi tager hende ikke op, ihvertfald ikke før tidligt om morgenen hvor vi er så udmattet at vi skal have en time eller to.
Hun har uden tvivl ikke lært at falde til ro selv, og ved ikke hvordan jeg skal hjælpe hende.
Er ved at gå ned med flaget af træthed.
Har ikke urealistiske drømme om hendes søvn, ville bare give alt for, hun sov tre timer ad gangen.
Det sker meget sjælent hun spiser om natten.
Tror jeg har fået alle de vigtige informationer med, håber du kan hjælpe os.
Diana