Brev:
Døgnrytme. Er vi på rette vej?
4. august 2009
Alder:
6 mdr.
Døgnrytme. Er vi på rette vej?
Hej Helen.
Vil du kigge vores døgnrytme igennem og svare mig på, om vi er godt på vej? Dette føler vi selv, hvilket nok er meget afgørende, men gode råd eller forslag modtages gerne:-)
Vores datter bliver 6 mdr den 11/8-09.
Mellem 3 og 5: Ammes.
ca 7: Vågner og står op.
ca 7.45: 1 dl(max) risgrød, 20 ml vand, 30 ml mme. (starter havregrød når 6 mdr)
ca 9.15: mellem 40 og 100 ml mme.
Formiddagslur: fra 45 min, typisk mellem 1,5 til 2,5 timer.
ca 12/12.30: Middagsmad. 1/2 dl hirsegrød med frugtmos plus vand. Får altid frugt, brødskorper eller lign i hånden til at tygge på. Hvis hun ikke rigtig har spist noget grød, så tilbydes hun mælk. Tager typisk mellem 30-60 ml.
Puttes til middagslur. typisk 1 time.
ca: 15.30: frugtmos plus 50-100 ml mme. Noget i hånden til at tygge på.
Oftest et powernap på ca 30 min.
ca. 18.30: Atensmad: Vi øver med grønsagsmos (kartofel plus hvad vi selv skal have af grønsager ellr vi lige har i huset. Ellers grød. Typisk ca 1 dl plus ca 40 ml mme samt vand.
19-19.30: Ammes (spiser ofte kun 3-4 min) og puttes. Hun falder i søvn af sig selv i sin tremmeseng.
Hun tilbydes vand løbende hele dagen. Det er tydeligt, at hun drikker hvis hun er tørstig.
Mine tanker går først og fremmest på om vores døgnrytme ser fin og holdbar ud? Mit håb er ikke at behøves at ændre alt for meget på tidspunkterne for mad de næste måneder, med selvfølgelig variationen af mad.
Ydermere tænker jeg på om hun får mælk nok? Hvad med den ene natamning, er det ikke ok, at hun får den? - hun virker sulten. Har læst, at det kan være en mulighed at give dem en drømmeflaske sen aften, men det er egentlig fint for mig, at hun selv vågner og melder sult.
Er det ok, at hun ofte bliver træt mellem 2 og 2,5 vågen time?
Håber at du vil give mig lidt feedback.
Med venlig hilsen
Stine