Svar: Maveproblemer - 13 mdr.
20. maj 2004
Alder:
13 mdr.
Hej
Der er så mange slags virus, som børn kan få og det kan godt gøre at børn får diarré i en periode. Virus kan man ikke behandle med penicillin, så i den retning kan du ikke gøre noget ved det.
Det er godt at give ham f.eks. havregrød, så hans mave har noget at arbejde med. En portion A 38 med drys eller lignende er også godt. Derudover er brød, kartofler, pasta, ris osv. en god idé. I det hele taget skal han jo spise som I andre.
Med hensyn til drikkelse, så skal han have ca ½ liter mælkeprodukt dagligt og ved diarré kan man med fordel give lidt æblejuice, da de tindeholder natrium/kalium, som man mister en del af ved diarré.
Sålænge din søn ikke har feber eller virker generet af sin afføring, så synes jeg at du skal se det an.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske