Brev:
Overgang til MME
15. august 2009
Alder:
6 mdr.
Overgang til MME
Kære Helen,
Tak for dine svar tidligere! Som altid en STOR hjælp :o)
Jeg starter på arbejde om 3 uger, hvor farmand så går på barsel i 3 måneder. I den forbindelse vil jeg gerne så småt til at stoppe med at amme og i stedet give Mikkel en flaske. Men... Det gider han bare overhovedet ikke!
Jeg har købt noget Allomin Syrnet (den grønne), fordi han stadig bøvler rigtig meget med hård mave og forstoppelse. Derfor skulle denne MME være bedst. Men den er jo også noget anderledes i smagen end min egen mælk. Kan det være derfor han ikke vil tage flasken? Han nægter pure og vil overhovedet ikke have det - og det jeg får i munden på ham, kommer ud med det samme igen.
Jeg har tænkt på, om jeg måske skulle prøve med noget NAN1 i stedet for, da jeg har hørt at det skulle være sødere? Eller skal jeg prøve at malke ud et stykke tid, så han lige kan vænne sig til flasken først? Det skal lige siges, at jeg lige siden fødslen har brugt suttebrik, når jeg ammer, fordi Mikkel ikke kunne få fat i mit bryst ellers - så han er jo vant til at sutte på en sutteagtig ting, når han spiser. Han er også glad for sut, så jeg tror altså ikke umiddelbart at det er sutteflasken, der er problemet?
Jeg håber du har nogle gode råd, for jeg vil som sagt gerne til at trappe ned på amningen, så jeg kun ammer om natten og tidlig morgen. Det er også rart, at andre kan give ham en flaske, så han kan blive passet lidt ude engang imellem (han har ikke været passet før af samme grund).
På forhånd tak :o)
Kærlig hilsen
Karina