Brev:
Mulig graviditet eller noget helt andet
15. august 2009
Alder:
0 mdr.
Mulig graviditet eller noget helt andet
Hej Helen
Endelig har jeg fundet en brevkasse som jeg ved jeg vil få svar. Mine tanker kører på højtryk, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg føler mig en smule dum.
Jeg har to børn i forvejen, og min kæreste og jeg snakker om at få et mere, men det er ikke noget vi har gjort alvor af endnu. Men jeg er startet på folinsyre, det startede på den 5 aug. Vi har ikke brugt prevention siden det sidste barn som snart bliver tre år.
Nå men her kommer det som gør mig så usikker. Min menstruation er så precis, at jeg kan sige at jeg får den 2 eller 3 i hver måned. Den spiller mig aldrig et pus. Men næst sidste gang fik jeg min menstruation 3 juli og så fik jeg den igen 30 juli, det er meget unormalt. Men jeg tænkte ikke så meget over det. Efter to - tre dage var den næsten allerede overstået, så tænkte jeg hov det var da underligt. Men lod også det gå.
Så pludselig 11 aug tidlig om morgenen da jeg står op, bliver jeg rigtig utilpas efter at jeg laver lidt stræk på min nakke. Jeg bliver svimmel, ondt i maven, bleg i ansigtet, det føltes som om mit ansigt blev rigtig varmt og jeg kunne næsten ikke løfte min arm. Jeg ringede til lægen og han sagde det nok bare var mine nærver i nakken som spillede et puds. Ok, det var så det, to timer senere var jeg på dubberne igen, men havde ondt i hovedet hele dagen.
Da jeg kommer hjem fra arb. og går på toilettet ser jeg blod da jeg tørrer mig, lidt mørkt og brunt. Så begyndte mine tanker at flyve, ER JEG GRAVID?? Jeg har haft spontane aborter 3 gange før så jeg blev lidt bange. Dagen efter ringede jeg igen til lægen og fortalte ham hvad var sket. Så ville han gerne teste min urin. Det gjorde han så, men den var negativ.
Nå det var mærkeligt tænkte jeg, hele næste dag plet blødte jeg en lille smule, og det var ikke som om det var min menstruation. Nu plet bløder jeg ikke mere, men har ondt i lænden og en stikken i underlivet, eller nederst på maven hvad kan det være? Kan jeg være gravid alligevel om testen var negativ eller kan det være noget helt andet?
Jeg tør ikke at ringe til lægen igen, de siger altid at vi ser lige tiden an. Jeg havde godt nok morgenkvalme i morges, men det kan bare være noget andet. Det gør ca. ondt nederst i venstre side og højreside, og bagom.
Lidt om mig selv. Jeg er 26 år og ikke overvægtig og ikke tynd. Jeg spiser almindelig kost, mere sundt end usund. jeg tager vitaminer og folinsyre.
Jeg håber virkelig at jeg får et svar fra dig, tak skal du have.