Brev:
Sove uden amninger
19. august 2009
Alder:
6 mdr.
Sove uden amninger
Hej Helen
Så skriver jeg til dig med mit 3. spørgsmål om Laura og søvn, hm det skal bare være vores tilbagevendende "problem"!
Lige nu er Laura 6½ måned, og vi øver på at hun skal sove i egen seng. Hun har indtil nu, de sidste par måneder, sovet hos os hele natten, og fået meget bryst om natten. Vi vil nu gerne til at ændre lidt på det. Hun spiser meget "rigtig" mad, det går utrolig godt, og amningen er også trappet ned, bare ikke om natten!
Jeg har lige læst et af dine andre svar, hvor du skrev om søvnassociationer. Det gav meget mening, og Lauras eneste søvn association har indtil nu været brystet. Vi er ved at prøve at lave sut og vuggevise til søvn associationer for hende. MEN det koster altså rigtig meget gråd og tid inden hun falder til ro i hendes seng. Og jeg er meget imod hun skal græde så meget. Hun skriger vildt højt og hysterisk, selvom hun næsten sover. Du skrev noget om at give hende vand, er det en ide for os også? Tænker lidt om ikke vi "vækker" hende for meget tilbage til virkeligheden.
Hun vågner også rigtig mange gange og kort tid efter jeg har fået hende til at sove første gang.
Du skriver i dit andet svar at man skal lulle dem tilbage til søvnen om natten med andre ting end brystet. Betyder det så at hun slet ikke skal spise om natten. Tror hun er sulten de fleste af gangene.
Nå nå er hun vågnet IGEN så jeg vil gå ind til hende.
Venter spændt på dit svar og gode råd..
Venlig hilsen
Louise