Brev:
Mærke liv?
20. august 2009
Alder:
0 mdr.
Mærke liv?
Hej Helen,
Jeg kan se, at du også svarer på graviditets spørgsmål, så måske du også kan give mig svar på en lille ting vedr. dette?
Jeg er gravid i 13. uge (12+1) med mit 2. barn :-) og er lidt i tvivl om det virkelig kunne være liv, jeg har mærket her til morgen. Jeg mærkede det i venstre side lige omkring hoftebenet og næsten helt omme mod ryggen. Hvis ikke det var for placeringen, så tror jeg ikke, jeg havde været i tvivl, selvom det er tidligt. Det var en klar fornemmelse af boblen og rumsteren, som om der blev moslet rundt i min venstre side, men kan det lade sig gøre at mærke liv så tidligt og i siden og så højt oppe. Lyder det ikke usandsynligt?
Min læge har godt nok sagt, at min livmoder vender bagover eller bagud, eller hvad det nu hedder, så hun havde kunne ikke mærke hvor stor min livmoder var. Vi havde selv en mistanke om, at det måske kunne være tvillinger, fordi jeg voksede enormt hurtigt de første uger. Nu synes jeg, det ser mere normalt ud igen, selv om jeg selv synes, jeg allerede ser meget gravid ud og har meget kvalme, lider af svimmelhed og utilpashed på en helt anden måde end 1. gang! Om aftenen er hele min mave stenhård. Det føles som om, der er barn i hele maven og jeg kan nogle gange næsten ikke få luft, fordi det presser sådan på øverst i maven.
Jeg skal først scannes om lidt over en uge, så derfor prøver jeg lige at spørge dig tilråds. Jeg ved som sagt ikke, om det går udenfor dit område.
Mange hilsner
fra en forvirret gravid :-)