Svar: Fordeling af flaskemåltider
20. august 2009
Alder:
2 mdr.
Kære Margit
Det vil være en rigtig god idé at du forsøger at tilbyde August en flaske sen aften omkring midnat, inden du selv går i seng.
Ved netop at indføre en flaske her, så får du nedsat hans store mælkeindtag i hver flaske og får dermed sandsynligvis også reduceret hans gylpen. Så mit råd til dig om at skrue mængden lidt ned og tilføje en ekstra flaske i døgnet, vil passe rigtig godt ind med det du fortæller nu.
En plan for dagen kunne se nogenlunde således ud:
Tidlig morgen: Flaske og sover lidt videre
Formiddag: Flaske
Sover formiddagslur
Frokost: Flaske
Sover middagslur
Eftermiddag: Flaske
Sover sin 3. lur
Aften: Flaske
Puttes til natten
Sen aften: Flaske
Midt nat: Evt. flaske - det lyder dog som om at han måske kan undvære denne, trods sin unge alder :)
Så i stedet for at give ham 250ml x 5 dagligt, vil det være rigtig fint at give ham 200ml x 6 dagligt og den ekstra flaske kan altså meget fint ligge omkring midnat. Han vil sandsynligvis kunne spise denne mere eller mindre i søvne.
Fortsat held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske