Brev:
Aldrig mæt
20. august 2009
Alder:
10 mdr.
Aldrig mæt
Kære Helen!
Så har jeg lige endnu et opfølgende spørgsmål ang. mad: Er der virkeligt nogle børn, der ikke kan mærke, når de er mætte?
Vores søn har som før nævnt aldrig vist, at han var mæt - hverken i forbindelse med amning, flaske eller skemad. Og jeg mener virkeligt aldrig! En enkelt gang, hvor han var syg, ville han slet ikke spise aftensmad. Ellers spiser han altid og vender virkeligt aldrig hovedet væk eller viser tegn på, at han ikke vil have mere. Det er kun portionens størrelse, der stopper måltidet.
Han kan godt lukke munden for f.eks. brød, hvis han ser frugt, som han hellere vil have. Men så snart, der ikke er mere frugt, så spiser han gladeligt brødet, indtil der ikke er mere. Og det er lige meget, hvor meget der er.
Han kan således nemt drikke en hel flaske lige efter et stort måltid, og kan omvendt også nemt spise et stort måltid efter flaske.
Kan det være normalt aldrig at vise mæthed, og hvad kan det skyldes?
Med venlig hilsen
mor til en dreng, der tilsyneladende aldrig bliver mæt ...