Brev:
Hvordan får jeg ham til at tage flaske?
21. august 2009
Alder:
5 mdr.
Hvordan får jeg ham til at tage flaske?
Hej Helen.
Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.
Som nævnt tidligere bor vi i Panama. Det er lidt upraktisk for mig at amme i dagtimerne, da det ikke er så velset her. Min søn er 4 mdr 3 uger. Jeg har haft en super dejlig ammeperiode, det har fungeret perfekt fra "day one" De sidste 2 uger har Conrad spist frugtmos om formiddagen (potion svarene til maks. 1 banan) og til aftensmad får han hirsegrød. Han spiser med velbehag, og jeg ammer fint ved siden af. Han drikker ganske lidt lunkent vand af snapseglas.
Mit spørgsmål er nu - hvordan får jeg ham til at drikke mere vand, samt MME?? Jeg oplever nemlig, at han ikke har så mange "tunge" tisse bleer når vi feks er ude i varmen (ca 28-30 og kun i skyggen :-))
Jeg har forsøgt med lidt forskellige sutteflasker, tudkop - men kun snapseglas kan han lokkes lidt med. Og jeg har prøvet med "min udmalkede mælk", MME og vand.
Har du nogle fif. Når han får sutteflasken i munden, gnasker han bare på den i mundvigen - han forstår ikke at sutte på den.
Skal jeg bare sulte ham, og KUN tilbyde sutteflaske. Vil jo ikke ha at overgangen, bliver negativ for ham. Jeg vil stadig gerne amme om aftenen/natten, men er det bedre at stoppe helt??
På for hånd tak.
Venlig hilsen
Conradsmor / Linda