Svar: At sove på siden, selvom det at trille er en by i Rusland ...
24. august 2009
Alder:
10 mdr.
Kære Rikke
Nu hvor din datter er 10 måneder gammel, så vil de undre mig meget, hvis hun ikke i søvne kunne trille omkring og ændre stilling, når hun havde behov for det.
Jeg kan derfor umiddelbart ikke se nogen grund til at hun ikke må blive puttet på siden, hvis hun sover bedst der :)
Du skriver godt nok at hun ikke triller og aldrig har gjort det, men kravler hun ikke, sidder hun ikke fint, trækker sig op ved tingene for at stå osv.? Hvis hun er normalt og aldersvarende mobil, så synes jeg det må være i orden at lade hende sove på siden med den alder hun har. Er du i tvivl, så spørg jeres læge om der er nogen grund til at hun ikke skulle sove på siden ...
Du skal naturligvis sikre dig at sengen ikke er fyldt med bamser, at hun kan sparke dynen af, at der er plads til at skifte stilling osv. men så burde det være okay.
Krydser fingre for lidt bedre søvn :) Forsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske