Brev:
Svær alder - 2 år, 3 mdr.
26. august 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Svær alder - 2 år, 3 mdr.
Hej Helen.
Så er jeg igen på banen med et spørgsmål ang putning.
Thea er blevet meget mor syg og om aftenen græder hun indtil jeg kommer og ligger på en madras og holder hende i hånden til hun sover. hun vågner også om natten ind i mellem og vil have jeg ligger ved hende igen.
Grunden til at jeg har valgt at ligge på en madras (gjorde vi ikke før) og hun har været nem at putte førhen, dette har dog ædret sig inden for en mdr tid. Har bla skrevet til dig før ang putning. og at far godt kunne, men nu kan han lige pludselig ikke, hun vil kun have mor ligger der.
Men grunden er, at vi synes ikke det lyder som om hun vil bestemme, men hun lyder virkelig ked af det og græder meget og ikke med "falske" tårer. Det kan vores hjerter ikke bære at hører på så vi har valgt at gøre det på denne måde.
Mit spørgsmål er så om det er klogt? Tænker på omdet bliver en dårlig vane? Jeg har tænkt mig at gøre hende tryg ved at jeg er der og når hun så er helt tryg ved dette vil jeg prøve bare at være i rummet og ikke holde hende i hånd. og langsomt gøre hende tryg igen.
Har også tænkt om det er noget med alder osv?
Vi håber da at det går over igen, men vi synes det er mere vigtigt at hun ikke græder sig i søvn, som jeg får af vide af andre at vi skal. Det kan jeg ikke klare og mener heller ikke det vejen til at blive tryg ved at falde i søvn selv, men nærmere tvang.
Er det rigtig hvad vi gør eller er vi for bløde?
Med venlig hilsen
Nadja