Brev:
Rytme og start i dagpleje
28. august 2009
Alder:
7 mdr.
Rytme og start i dagpleje
Hej Helen
Nu nærmer tiden sig, hvor vores dreng skal starte i dagpleje, og det har givet anledning til lidt spørgsmål.
Vores søn er nu 7½ mdr. og skal starte i dagpleje om 4 uger.
Dette har gjort, at vi forsøger at ændre hans dagsplan, så den passer ind i dagplejerens program. Hun er ude med børnene fra 09.30 - 11.00 og de sover til middag kl. 12.30.
Vi har fulgt dine forslag til dagsplaner ret præcist, og det har fungeret rigtig godt.
Mit største problem er at finde ud af, hvornår han skal have flasker, når jeg nu flytter lidt på hans formiddagslur. Den plejer at ligge senere.
Vores dag forløber pt. sådan:
06.30 Vågner
07.30 Havregrød med ½ revet æble og vand af kop
08.30 Puttes til formiddagslur (45 min)
09.30 Knækbrød, kiks, bolle eller lign. og frisk frugt samt vand af kop
11.30 Rugbrødshapsere og frisk frugt samt vand af kop
12.30 Puttes til middagslur (1½ time) med flaske (100 ml.)
15.30 Kiks, knækbrød, frugt, bolle, tykmælk, grød eller lign. og vand af kop
18.00 Aftensmad (vores mad)
19.30 Puttes med en flaske (200 ml.)
02.00 Flaske
Som du kan se, får han ikke så meget mælk, som han måske burde. Dette skyldes, at han for nylig er begyndt at sove længere stræk om natten uden mælk.
Da jeg snart skal begynde på arbejde, vil jeg gerne nøjes med at skulle op én gang om natten.
Men mit spørgsmål er, hvordan bør vores dagsplan se ud, når han starter i dagpleje? Skal jeg få dagplejeren til at give ham flaske? Ellers skal han kun have herhjemme?
Endnu engang tusind tak for hjælpen.