Brev:
Mellemmåltider - 8 mdr.
28. august 2009
Alder:
8 mdr.
Mellemmåltider - 8 mdr.
Hej Helen,
Så har jeg lige nogle spørgsmål til dig som vedrører mellemmåltider og dagsplan ;o)
Min dejlige dreng er nu 8 mdr. Han trives rigtig godt. Han vejer 10.5 kg og måler ca. 74-75 cm. Jeg synes godt nok, at hans vægt er stagneret lidt de sidste par mdr…. er det almindeligt?
Inden jeg kommer ind på mine spørgsmål, vil jeg lige beskrive hvordan hans dagsrytme som regel ser ud på nuværende tidspunkt.
Kl. 4-5: ammes og sover videre ved os.
Kl. 6.30: vågner og morgenhygger.
Kl. 7-8: rugmelsgrød og vand af kop.
Kl. 9.30-10: puttes til lur og sover 1½-2 timer.
Kl. 11.45-12.30: frokost og vand af kop.
Kl. 14-15: ammes og puttes til lur og sover 1-2 timer.
Kl. 16-16.30: mellemmåltid og vand af kop.
Kl. 17.45-18.15: aftensmad og vand af kop.
Kl. 19.45-20.15: ammes og puttes.
Kl. 23: flaske.
Ser hans dagsrytme ok ud? Du har tidligere beskrevet en dagsplan for mig og som du kan se er formiddagsamningen også væk nu. Men han får dog ikke noget mellemmåltid om formiddagen inden lur. Jeg har mange gange prøvet at tilbyde ham noget frugtmos og lign., men han er bare ikke sulten (er mæt nok af morgengrøden) og så er han ved at være for træt. Så er det ok at han ikke får noget mellemmåltid om formiddagen?
Rigtig god weekend.
Knus fra Anja