Brev:
Mælkebehov - 8 mdr.
30. august 2009
Alder:
8 mdr.
Mælkebehov - 8 mdr.
Hej Helen
Vores store sunde dreng på 8 måneder spiser godt med fast føde nu. Jeg stoppede med amning da han var knap 5 mdr, så jeg har suppleret med flaske.
Da han startede i dagpleje begyndte han at afvise flasken mere og mere og nu vil han heller ikke rigtig have noget herhjemme. Jeg tilbyder 3-4 flasker om dagen. Men det er egentlig kun hans vælling til nat han vil have. Han får komælk om morgenen og jeg tror også han får lidt i dagplejen.
Han er en glad og tilpas dreng som fik fast føde tidlig - 3 1/2 mdr. Da han er en stor dreng har han været foran med mange ting.
Er det hans måde at sige fra på? Er det fordi han ikke vil have alt det flaske mere???
Skal jeg give ham jerntilskud når han ikke får mere end vællingen?
Hans menu ser sådan ud pt:
*Havregrød og mælk om morgenen
*Rugbrødshapser, vand (evt mælk) og agurk til frokost
*Frugtmos og vand om eftermiddagen (evt brødskorpe)
* Grønsagsmos m. kød/kylling og vand
* 200 ml vælling
Jeg tilbyder flaske inden formiddagensluren og inden eftermiddagenssøvnen samt efter aftensmaden.
Mange hilsner
Marianne