Brev:
Tager ikke skemad mere
2. september 2009
Alder:
6 mdr.
Tager ikke skemad mere
Hej Helen,
Tak før dine tidligere svar hvr. førstoppning etc.
Nu undrer jeg hvad det er før fel på min ene tvilling når han ikke længre vil ha skedmat. Vi startade før ca 3 uger siden med lidt risgrød fra 4 mån til han. Han var då riktigt intresserad i at spise med sked og kunde i princip ikke få nok grød. Vi fortsatte at ge grød og også frugtmos som han også kunde lige. Han spiste også lidt kartoffelmos før ca 2 uger siden. Men siden dess, nu er jeg ikke sikker på at det har med kartofflerne at gøre, har han ikke varit intresserad i at spise med sked mere. Han vil kun ha flaske og han sitter med lukked mun når jeg førsøger ge ham den grød han en gang kunde lige.
Jeg ger ham også Lactulose seden 1 uge tilbage, det virker ikke hjælpa. Vad skal jeg gøre? Skal jeg avleda ham når vi spiser så han obner munden eller skal jeg ikke ge mere skedmad?
Jeg hved ju at han har brug før extra energi nu når han er 6 mån + 1 uge men jeg kan ikke se hvordan han skal få det i sig og hvad jeg skal ge ham.
Mange tak før svar!