Brev:
Forlænge lure?
2. september 2009
Alder:
4 mdr.
Forlænge lure?
Kære Helen
Grøden har vi nu fået styr på, og han spiser godt og med stor fryd, så det er dejligt, men vi kæmper stadig med søvn og mangel derpå.
Du skrev i dit sidste brev, at jeg gerne må arbejde henimod en formiddagslur, en længere eftermiddagslur og en sidst på dagen lur. Og dengang så det også ud, som om min søn af sig selv var på vej derhen. Han har dog stoppet udviklingen :-) og gået tilbage til at være vågen ca. 2 timer og så sove præcis 35 minutter. Nogle gange strækker han den vågne periode til 3 timer, men sover stadig kun lur af 35 minutter.
Det samme sker, når vi kører i barnevogn - jeg kan godt få ham til at sove, hvad han så gør i ja, 35 minutter, og så vågner han og er glad og vil op, præcis ligesom når han sover inden døre. Jeg har accepteret, at han bare ikke har brug for så meget søvn, men af og til kan jeg jo se, at han er træt og bliver hurtigt pylret, så da har han jo brug for mere søvn, selv om han ikke kan finde ud af at forlænge sine lure. Og her kommer så mit spørgsmål: Hvordan forlænger man lure?
Vi har fået en fin rytme med skemad til frokost og i sidste vågne periode, dvs. ca. kl. 19, inden han går i seng ca 20.30, men heller ikke efter frokosten sover han længere. Ligesom nætterne også er uændret - første heat er 2,5 time, næste 2 timer, dernæst 3 timer, og så begynder det at blive mudret med alt mellem 45 minutter og 1,5 time mellem opvågninger. På den fløj afventer jeg lidt og ser, om han ikke selv retter sig lidt ind, når han bliver ældre end sine ca. 4,5 måneder, men alligevel: Hvordan forlænger man?
Mange hilsner
- og tak
AH