Brev:
Mit barn er begyndt at stamme
25. maj 2004
Alder:
2 år, 8 mdr.
Mit  barn er begyndt at stamme
Kære sundhedsplejerske
Min datter på 2 år og 8 måneder er her for 2-3 uger siden begyndt at stamme. Tidligere har der ikke været snerten af dette, hun har ikke talt helt rent, men har haft en hurtig kommentar og spørgsmål til alt, hvad der forgår omkring hende.
For 2-3 uger siden begyndte hun at stamme lidt i begyndelsen af nogle sætninger, specielt når hun skulle sige "du....." eller "jeg......" Det tog til og og nu stammer hun stortset hvergang hun skal fortælle noget og man kan se at det irriterer hende og hun føler sig generet af det og tager sig til næsen, som for at komme videre idet hun vil sige.
Det er meget frustrerende som forældre at se på og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre eller hvor jeg skal henvende mig.
Vi er flyttet efter at hun er fyldt 1 år og har derfor ikke haft nogen kontakt med en sundhedsplejerske her i den nye by.
Er det overhovedet jer jeg skal rette henvendelse til?
Håber du vil sende en mail med et svar, eller om hvor jeg kan søge mere information.
Med venlig hilsen
N. Jensen