Brev:
Vil meget nødig give jerndråber
3. september 2009
Alder:
6 mdr.
Vil meget nødig give jerndråber
Hej Helen !
Tak for dit svar på mit sidste brev. Jeg har fået rettet lidt ind på tingene. Min dreng har jeg nu fået overtalt til at ammes 3-4 gang dagligt i de sidste par dage. Derudover har jeg fået ham overtalt til at drikke vand af sutteflaske (han accepterer endnu ikke MME).
I forbindelse med han i næste uge bliver 6 måneder skal jeg jo til at forholde mig til jerntilskud. Oskar har tidligere haft problemer med hård mave igennem en længere periode da vi startede op på skemad. Jeg har nu endelig fået styr på maven og han har afføring dagligt til hver anden dag.
Jeg vil derfor meget nødigt til at give ham jerndråber da jeg frygter de igen vi give problemer med maven. Så jeg vil istedet for gå efter en løsning hvor jeg sørger for han får de anbefalede 400 ml. MME dagligt. Lige nu med den kost han får nu vil jeg tro han får ca. 300 ml. dagligt, så der er jo ikke så langt op til de 400 ml. Men eftersom jeg lige skal lære ham at kunne lide MME'en er jeg ikke sikker på jeg lige fra den ene dag til den anden får han op på de 400 ml.
Jeg vil derfor høre dig hvr bogstaveligt jeg skal tage det med de 400 ml... ? er det ok, hvis der lige går nogle uger før vi kommer op på de 400 ml. og er det et problem hvis indtaget svinger lidt f.eks 500 ml. den ene dag og 300 den næste? (eftersom jeg giver ham det i maden kan indtaget jo nemt svinge noget alt efter hans appetit)
Mange hilsner fra Oskars Mor