Brev:
Kræsenhed - håber du har nogle gode ideer
3. september 2009
Alder:
8 mdr.
Kræsenhed - håber du har nogle gode ideer
Kære Helen
Vi har en dejlig datter på otte måneder. Hun er dygtig mundmotorisk. Er blevet ammet fuldt ud til fem måneder, hvor vi prøvede at starte op på grød og mos uden held. Det har vi indset at vi måtte opgive efter flere måneders forsøg, men rigtig mad har vi haft mere held med. Nu er hun endelig begyndt at spise større portioner, men problemet er aftensmaden. Næsten uanset hvad jeg laver gider hun det ikke.
Jeg HAR prøvet boller i karry og mange gamle danske retter. Jeg har også prøvet mange nye retter. Det eneste jeg synes jeg rigtig kan få i hende er pastarør med mornay/tomatsauce som jeg kommer majs ind i. Og lasagne kan hun også godt lide. Har du nogle ideer til nogle retter jeg kan prøve så jeg ikke ender op i at give hende rugbrød for at hun skal blive mæt?
Og lige et sidste spørgsmål. Hendes mad ser typisk sådan ud for en dag. Svarer det til hendes behov, for hendes alder?
kl seks ammes
Morgen: En skive rugbrød med avocado og to ostehapsere - sødmælk af kop
Formiddag - frisk frugt
Frokost: en rugbrød med fiskepålæg eller leverpostej ell andet. For det meste med avocado som smør. Vand af kop
Ammes før lur
Eftermiddag - ½ figenstang og frisk frugt
Aften - Tja... prøver med familiens mad og tyr nogle gange til rugbrød efter det. Vand af kop
Ammes før hun lægges i seng
Håber du har nogle ideer:-)
På forhånd tak
fra en glad mor