Brev:
Min kæreste har en anden rytme
3. september 2009
Alder:
20 mdr.
Min kæreste har en anden rytme
Hej Helen,
Vores datter er nu 1½ år og vi har siden hun kom til verden brugt rigtig meget tid på, at få hende til at sove om aftenen. Hun er en glad og sjov pige fuld af energi. Hun sover ca 1½-2 timer til middag nede i hendes vuggestue.
Vi starter med at lägge hende til at sove kl. ca. 20:00 og bruger ca. en time på dette hver aften. Vi har prövet helt fra hun var lille at tage turen hvor hun gräd og vi gik ind til hende efter 1,2,3,4... minutter, men jeg er nok lidt for blöd og hun har nu väret vandt til at jeg har båret rundt på hende, hvor hun er faldet i sövn.
Min käreste har en anden rytme, som hun er ved at acceptere, men stadig også med lidt grår. Han lägger hende ned og sidder ved siden af sengen til hun falder i sövn. Jeg har forsögt det samme men hun gräder og vil op, som hun plejer. Når så hun kommer op er hun klar til at lege, drikke og spise. alt for ikke at sove. Når jeg bliver bestemt i stemmen, bliver hun så ulykkelig og tårene triller ned af kinderne. Hun er nok meget forvirret over de to forskellige rytmer og jeg håber du kan hjälpe mig med, at hun skal få en god start på natten når jeg lägger hende uden for meget gråd.
Vi hart prövet at lägge hende kl. 19:30 for, at se om hun havde brug for at komme tidligere i seng og vi har prövet kl. 20:30 for at se om hun faldt hurtigere i sövn, hvis vi lagde hende senere. For at hun får den sövn hun skal bruge og vi ikke skal väre färdige med at lägge hende kl. 21:00 vil vi väre rigtig glade for din anbefaling til en god soverytme. Hun er födt 6 uger for tidligt, men jeg tror nu ikke det kan väre problemet, nok snare en manglende rytme.
Jeg håber du kan hjälpe os.
Mange hilsner
Camilla