Brev:
Start i dagpleje og madplan
4. september 2009
Alder:
8 mdr.
Start i dagpleje og madplan
Kære Helen.
Lige et par spørgsmål til start i dagpleje, mme og mad.
Vores dreng er nu 7½ mdr og skal starte langsomt indkøring i dagpleje om 14 dage. Hsn starter fuldt op om 1 mdr. dvs. der vil han være 8½ mdr.
Han følger pt. følgende plan
6.30 Tilbydes 120 ml mme
8.00 Havregrød + vand af kop
9.00 – 9.30 Puttes til formiddagslur
11.30 Rugbrødsryttere suppleret op med fuldkornsgrød med frugtmos + vand af kop
13.30 Tilbydes 150 ml mme
14.00 Puttes til eftermiddagslur
16.30 Tilbydes 150 ml mme
18.00 Grøntsagsmos, pasta eller ris med kød, fisk – (gradvist mere og mere af vores mad) + vand af kop
19.30 Tilbydes 200 ml mme
22.30 Tilbydes 200 ml mme
Morgenmad og aftensmad bliver lavet på 60 ml mme.
Når jeg skriver tilbydes mme skyldes det, at det svinger meget, hvor meget han drikker. Nogen gange er det kun ganske lidt, andre gange tager han hele flasken. Men normalt får han over 500 ml vurderer jeg. Han virker iøvrigt lidt træt af mme - vi har forsøgt at skifte mærke, men det har ikke rigtigt hjulpet.
Ved dagplejestart vil han blive afleveret 7.20 – 8.00 og afhentet 15.30 – 16.30 alt afhængig af ugedagen, men mest med rytmen 8.00 til 15.30. Så det betyder selvfølgelig også at vi står tidligere op.
I dagplejen, hvor han skal gå, sover de normalt en lille formiddagslur ca. fra 8.00 til 9.00 og igen fra 12.00 – 12.30 til ca.14.- 15.00.
Jeg vil høre hvilken forslag du har til en madplan, når han starter i dagpleje. Er i tvivl om, hvilke flasker jeg skal skære væk, og hvilke der skal blive og hvormeget han skal tilbydes i den enkelte flaske. Vil helst give ham så meget flaske selv, som det nu er muligt, men dagplejemor kan også sørge også for flaske.
Desuden er jeg i tvivl om hvordan jeg får ændret i hans rytme, så det bliver den letteste overgang for ham.
Håber du kan hjælpe mig.
På tusind forhånd tak.