Svar: Syrlige afføring
25. maj 2004
Alder:
15 mdr.
Kære Janet
Jeg synes ikke at du skal begynde at holde din datter fra bestemte fødevarer, men derimod forsøge at få lidt mere varieret kost i hende.
Det vil være en god ide at hun, når hun nu ikke drikker så meget mælk, fik en portion yoghurt, A38 eller cultura og gerne med lidt drys på. Derudover så er det vigtigt at hun får grøntsager. De indeholder fibre og giver maven noget at arbejde med. Hvis hun ikke er til kogte grøntsager, som gulerod og blomkål, så prøv at tilbyde grøntsagerr rå i stedet. Det vil også være en god idé at give hende lidt majs, ærter, pebberfrugt og lignende.
Frugt er ligeledes vigtigt og det samme med bær. Der findes jo et utal af valgmuligheder og der er ikke noget i vejen for at du laver hende en lille frugtskål bestående af f.eks. pære, æble, banan, appelsin, melon, jordbær, hindbær osv. Du kan give hende en lille smule appelsinsaft eller æblejuice sammen med frugten.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske