Brev:
Skemad, flaske og hård mave
14. september 2009
Alder:
5 mdr.
Skemad, flaske og hård mave
Hej Helen.
Min datter er nu lidt over 5 måneder. Jeg har ammet hende med suttebrik indtil hun var lidt over 4 måneder. Hun var lille ved fødsel - 2500 gr. dog født til tiden. Nu vejer hun lige over 6 kg.
Som 4 måneder begyndte hun at vågne oftere om natten og virkede generelt mere sulten. Derfor begyndte vi så småt på skemad. Det er gået udover alt forventning og hun vil rigtig gerne have både grød og mos.
Hun spiser ca. 1 dl. grød til frokost og ca. 1½ dl kartoffelmos med forskellige grøntsager til aften. Derudover er jeg begyndt at give hende lidt flaske med mme i løbet af dagen. Hun spiser ca. 120 ml.
Det skal så også siges, at jeg gennem tiden ikke har haft så meget mælk og derfor har hun spist rigtig tit før, men det er først nu jeg har kunnet få hende til at tage flaske.
Problemet ligger i, at hun nu er begyndt at for ret hård mave. Hun presser og presser uden det store resultat. Jeg har prøvet med sveske, men det hjælper heller ikke rigtigt.
Derudover er hendes søvn om natten ikke blevet bedre - næsten tværtimod. Hun roder noget mere rundt og sover uroligt.
Jeg tænker, om hun får for meget skemad - og selv roder jeg lidt rundt i, hvornår hun skal have hvad.... Ofte efter grøden vil hun ikke have mælk før ca. en time efter. hvilket også bekymrer mig lidt ift. om hun får nok mælk.
Hvor lang tid skal der gå mellem måltiderne og skal vi skære ned på grøden og mosen igen? Og hvad med hendes hårde mave.
Er der andet vi kan gøre, så hun sover lidt bedre om natten. Hun vågner ca. hver 3. time og er sulten. Jeg ammer stadig om natten, da jeg ikke helt kan slippe det endnu.
Jeg håber du kan hjælpe os til at få styr på maden og maven :-)
Hilsen Jette