Brev:
Søvn på kun 30 minutter
14. september 2009
Alder:
2 mdr.
Søvn på kun 30 minutter
Hej Helen
Mange tak for dine forgående svar.
Tobias er blevet lidt mere rolig, faktisk havde vi for et par uger siden 3 rigtig gode dage. En del af roligheden er nok også kommet fordi vi er begyndt at bruge sukkervand mere end vi plejer. Vi ved det er forkert men det virker 90% af gangene.
Han er også begyndt at spise mere, i hvertfald de fleste dage. Det gætter vi på hænger sammen med at vi forsøger at undgå sjat-spisning, og derved kun giver ham mad hver 3. time, med mindre han selvfølgelig er mægtig sulten. Det virker som om han også er ret til freds med det, da han sjældent bliver umotiveret sur. de gange det sker og vi forsøger at tilbyde ham mad før tid, afviser han de fleste gange.
Han har dog stadig et søvn problem om dagen, det er 30 minutter og så er han vågen, og de fleste gange er han ikke udhvilet. Et rigtig godt eksempel er fra i lørdags. Han var til babysvømning om formiddagen, og hvergang vi fik ham til at sove var det de klassiske 30 minutter. Undre overtræt skrig og skrål faldt han endelig i søvn kl.14.45, efter præcis 30 minutter vågnede han med gråd, staklen var så træt, og var vred over ikke at kunne sove. Jeg travede rundt med ham til 16.20 hvor han endelig faldt i søvn, og så sov han til 20.30, hvorefter han var vågen en lille time, inden han gik kold for natten, og sov til 5.40.
Jeg vil rigtig gerne hjælpe ham med at sove mere end de 30 minutter, men jeg ved ikke hvordan. De gange det lykkedes tager det mellem 30-60 minutter at få ham til at falde i søvn igen, når han så sover igen, kan han pludselig sove 1,5 - 2 timer.
Jeg har forsøgt mange ting, men det eneste der ser ud til at hjælpe, er nus på panden, og konstant proppe sutten i munden på ham i den times tid det tager.
Har du hørt om andre børn med ligende problemer, og hvordan hjælper jeg ham til at få sovet ordenligt om dagen?
Hilsen Tobias mor