Brev:
Mareridt - 5 år, 1 mdr.
15. september 2009
Alder:
5 år, 1 mdr.
Mareridt - 5 år, 1 mdr.
Hej Helen
Denne gang drejer det sig om min søn på 5 år.
Han har i perioder mareridt i 2-3 dage i træk, hvor han vågner omkring kl 2 om natten og kalder på os, og siger han har mareridt.
De sidste to nætter har vi skulle tænde lyset og kigge efter nogle 'ting' over ved væggen, som han ikke har forklaret nærmere.
Han bliver rolig igen, når vi har kigget og været lidt inde hos ham, og snakke lidt med ham om at han skal tænke på noget godt. Han græder ikke, men vi kan selvfølgelig høre på ham, at han er bange.
Der er ikke sket store forandringer i hans liv, og jeg syntes vi er gode til, ikke at udsætte ham for vold i tv eller andet uforståeligt.
Men han er en følsom, tænksom dreng, som meget længe har kunne gøre sig godt forståelig i sit sprog.
Det jeg egentlig vil have dig til at hjælpe mig med, er om du har nogle gode tips til hvordan det evt kan mindskes, og gode råd til at gøre ham tryg igen.
Jeg tænker det nok er normalt at børn har mareridt i perioder, men jeg syntes det er lidt tit det sker, og det er det, der gør mig lidt urolig.
Med venlig hilsen
Henriette