Brev:
Dyb søvn - Hvordan?
16. september 2009
Alder:
3 mdr.
Dyb søvn - Hvordan?
Hej Helen
Tak for dit svar til mit sidste spørgsmål. Der er dog lidt jeg mangler at få besvaret.
Min datter på 15½ uge har ikke nemt ved at falde i søvn, og når hun så endelig er faldet i søvn, sover hun max 50 minutter, så vågner hun og jeg skal ud til vognen og give hende sutten, og lulle hende i søvn igen! ...
Det er somom hun aldrig kommer rigtigt ind i den dybe søvn. Hvad kan det dog være? Har du nogle gode råd?
Det er alle lure, formiddags, middags og eftermiddagsluren... Sepcielt eftermiddagsluren er slem, der vågner hun ofte hvert kvarter!
Det er ikke fordi hun ikke er træt, for hun falder i søvn igen efter 2-5 minutter oftest! Andre gange vil hun ikke give sig hen til søvnen igen, og jeg må opgive og tage hende op, nogle gange efter en middagslur på kun 20 minutter!
Dvs. Hun faktisk powernapper igennem hele dagen!
Om natten sover hun ligeledes vanvittigt uroligt! Hun okser rundt i sengen og mosler med dynen og sutten og drejer hovedet frem og tilbage! Hun er ligeledes sulten hver 2. time! hvor hun drikker 120 ml. ca! Er det mon tid til opstart på grød?
Du skrev i sidste brev, at jeg skal sørge for at hendes rytme bliver således, at hun bliver lagt til lur på en flaske! Det kan simpelthen ikke lade sig gøre herhjemme. Jeg har gjort et ihærdigt forsøg, men min datter nægter at spise, hvis ikke hun er meget sulten! Hvordan kan jeg få vendt dette, så hun ikke skal have flaske når hun vågner fra en lur, men når hun skal ligges til lur?!
På forhånd tak
Marianne