Svar: Spise med gaffel
16. september 2009
Alder:
11 mdr.
Kære Majbritt
Tak for dit korte og præcise spørgsmål, jeg skal prøve at svare ligeså kort og præcist :)
Det vil være helt relevant at I prøver at give jeres dreng en gaffel.
I første omgang skal I hjælpe ham med at få maden på gaflen og motivere ham til at føre den til munden. I nogle tilfælde vil han evt. pille maden af gaflen og putte den ind i munden derfra og det er også helt fint, han skal jo lige lære det, og stille og roligt skal han så lære at stikke gaflen i maden og fører til munden.
Han vil stadig bruge sine hænder meget, det er let for ham og hans mestrer teknikken. At spise med gaffel kræver koncentration og han vil hurtigt kunne blive træt - men det vil være super at lære ham at bruge en gaffel nu, altså i kombination med fingrene :)
God appetit!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske