Brev:
Falde i søvn selv - 5 mdr.
17. september 2009
Alder:
5 mdr.
Falde i søvn selv  - 5 mdr.
Hej Helen
Nu skal min søn (på 5½ mdr) snart i dagpleje og det forventes at han kan falde i søvn selv i barnevognen. Det kan han ikke -endnu...
Indtil nu har jeg gået en 2 minutters tur med ham hver gang han skulle sove, nogen gange længere indtil han næsten er faldet i søvn, så har jeg stillet vognen og han så er faldet helt i søvn. Hvis ikke jeg går med vognen begynder han at ligge og lege med sin sut, dynen eller hvad der ellers lige var at lege med indtil han til sidst bliver sur og begynder at græde og sparker sig selv op i hovedenden af barnevognen så han ligger dårligt ...
Når han skal puttes om aftenen plejer han at falde næsten i søvn mens han bøvser af, men i går havde jeg besluttet mig for at det skulle være slut, først så legede han lidt og så græd han i 20min mens jeg sad ved siden af ham og prøvede trøste ham. Til sidst faldt han i søvn..
Har du nogle gode triks til hvordan jeg får ham til at forstå at han godt kan falde i søvn selv, helst uden for meget gråd...
Vi glæder os til din svar
Med venlig hilsen
Pernille