Brev:
Sove på sit eget værelse
17. september 2009
Alder:
20 mdr.
Sove på sit eget værelse
Hej Helen,
Nicholas er næsten 20 mdr og sover stadig inde hos os i sin egen seng. Vi kunne ikke flytte ham da han var 6 mdr som de fleste vist gør, da han led meget af opkastninger og lægerne rådede os til at han sov inde hos os, så vi kunne holde øje med ham. Vi bestemte os så for at han skulle flyttes ind til sit eget værelse når han blev 1 år, men mine forældre kom ned og besøgte os 3 uger og gæstesovesofaen er i hans værelse (har kun 2 soveværelse). Vi syntes det var lidt svært at flytte ham når de nu var der - de ville jo ikke få lukket et øje og jeg ville komme rendende hver 30 min.
Vi ville så gøre det bagefter, men idet han stadig vågner rigtig mange gange om natten og skal ha hjælp til at finde sutten eller ha noget at drikke eller puttes igen, så flyttede vi ham ikke, da jeg absolut ikke bryder mig op at gå langt fra min seng midt om natten. (Han sover 1 meter fra mig nu, hvilket føles ret langt væk kl 3 om natten :)).
Et er at han skal flyttes på et tidspunkt og jeg må acceptere at skulle gå frem og tilbage om natten indtil han forhåbentlig en dag lærer at sove igennem. En anden ting er gæstesovesofaen. Det eneste sted der er plads til at mine forældre kan sove, er i hans værelse, men hvad gør jeg når han sover på sit værelse og de er her:
1: Skal jeg lægge ham ind mellem os og sove?
2: Slå en rejseseng op i vores værelse?
3: lade ham blive sovende i sin seng sammen med mine forældre i værelse?
4: Bytte værelse med dem, så vi sover i gæstesengen og de sover i vores soveværelse?
Mine forældre kommer 2-3 gange om året for ca 3 uger, så det er 9 uger om året vi har problemet med sovepladsen. Det kan nogle år også være mere idet jeg også nogle gange får besøg af min søster og hendes unger, eller venner hjemme fra DK.
En anden ting. Min kloge veninder siger at Nicholas vågner op så mange gange om natten og kalder på mig fordi han ved jeg er lige ved siden af og han kan se mig. Jeg troede det ville være omvendt; at han ville kalde på mig hvis han lå i sit eget værelse og vågnede og ikke kunne se mig.
På sin vis har jeg ikke et problem med at han ligger i vores værelse. Kan godt lide at jeg kan holde øje med og tjekke han er ok mht til varme og kulde, men stort set alle siger til mig at det er på tide han kommer ind på sit eget værelse... Jeg har desværre også en frygt for at nogle kommer og tager ham medens jeg sover. Tror jeg har fulgt for meget med i Madeleine sagen og andre kidnapning sager. Nicholas værelse ligger før vores i gangen, så i realiteten kunne nogen bryde ind og liste ham ud af lejligheden uden vi opdagede det. Jeg ved godt at det en fjollede frygt - og alle griner af mig, men jeg er simpelthen så bange for at miste ham.
Hvad synes du vi skal gøre vedr at Nicholas nogle gange deler værelse med gæster og om det at han stadig sover i vores værelse. Er det på tide at han bliver flyttet?
Ser frem til at høre fra dig :) og hvis du lige kunne komme med nogle fif til hvordan jeg får Nicholas til at sove igennem, ville det skønt - savner at sove... Natteroderiet starter fra omkring kl 1 når det er værst.. ellers starter det omkring kl 3-4 hvor han piver i søvne og starter på ovennævnte sut, vand etc)
Hilsen
Pia
Ps. Det skal lige nævnes at næste gang der kommer sovende gæster, som igen er mine forældre, er til nytår