Brev:
Mange opvågninger om natten - 6 mdr.
17. september 2009
Alder:
6 mdr.
Mange opvågninger om natten - 6 mdr.
Hej Helen.
Så skriver jeg til dig igen ang. Medine som nu er næsten 6½mdr gammel.
Det går fint med hende. Hun får skemad 4 gange dagligt. og bliver ammet 1-2 gange i løbet af dagen, og selvføgelig om natten. Vores egen SP synes det er fint, samtidig har vi rykket hende ind på hendes eget værelse hvor jeg ammer hende, og ligger hende i seng lige inden hun sover helt. Det fungere fint...
MEN så vågner hun meget, hun bliver puttet ved 20 tiden, så vågner hun så kl 21, 23, 01-03, 05, 07. Dette er næsten hver nat. alligevel så er det kun 2 gange ud af alle de vågne gange jeg synes hun faktisk spiser godt ved brystet. Vi har så prøvet at far tager hende, og så var det meningen han sku prøve med vand og trøst, men hun bliver meget ked af det, og hun vil slet ikke falde til ro igen før jeg kommer og ligger hende til.
Kan det være en mulighed at gå over til flaske? Synes det er meget trættende med alle de opvågninger hver nat. Det skal lige nævnes at hun har væske i ørene, og måske skal have dræn i. Så lige nu har det nok også indflydelse på nattesøvnen. hun har taget sig længe til ørene, og vi har været ved lægen flere gange, men først nu er det blevet opdaget. Så jeg er lidt i tvivl om det egentlig er ørene der har været problemet alt den tid? Eller om andre ting kan spille ind?
Sendte dig tidligere et brev om hendes pludren, og er lidt bekymret over om ørene hindre hende i det? Ved godt man aldrig må sammenligne, men synes hun er et stille barn i forhold til nogen andre på den front, hun siger små lyde, og fortæller meget med fagter og mimik, griner højt. men mange og forskellige lyde kommer der ikke. På trods af det spiser hun fint og er glad hver dag.
Vores dag ser nogenlunde sådan ud.
06 ammes
09 grød/frugt
09.30 ammes i forbindelse med lur, sover ca 1 time
12 grød
13.30 lur sover ca 1 time nogen gange mindre.
15 tykmælk med frugtmos, og nogen dage følger amning efter.
17 sover nogen dage en lille lur
18 grøntmos
20 ammes puttes
23 ammes(spiser rigtig)
03ammes(spiser rigtig)
hun sover fra kl 20 til ca 7-8.
Får hun nok søvn også?
Og en sidste ting, hvordan skal afføringen være, nu hun er begyndt på fuldkorn, kød osv? Hun har fast afføring, og nogen gange har hun svært ved at komme af med det. Så har jeg givet sveskemos og lidt lactulose, og det har hjulpet.
Undskyld det lange og lidt rodet brev.
Med venlig hilsen
Christina