Brev:
På en god nat skal vi give sut 4-5 gange
18. september 2009
Alder:
11 mdr.
På en god nat skal vi give sut 4-5 gange
Kære Helen
Sidst jeg skrev, havde vi svært ved at underholde vores dreng på snart 11 måneder. Nu er det blevet meget bedre og han er simpelthen verdens gladeste og mest charmerende dreng.
Han har jo sin spastiske højre arm og vi er i øjeblikket i fuld gang med fysioterapi og der igennem lærer ham at kravle. Hans arm er nemlig bedre end ventet. Det betyder jo også at vi laver en masse sjove øvelser med ham og det kan vel forklare, hvorfor hans humør er bedre.
Mad og lure om dagen kører bare, vi har rykket det hele en time efter dit råd og fik således også ændret tidspunktet han vågner om morgenen fra halv seks til halv syv. Tak for det :-)
Problemet er om natten. En god nat for os er hvis vi kun skal op og give sut 4-5 gange, men lige så tit skal vi op hvert kvarter fra kl.2 eller 3 og så frem til han vågner. Hvis vi ikke giver ham sutten med det samme, begynder han at ligge og snakke, ikke græde.
Det har stået på i 2 måneder nu, det bliver værre og vi er så trætte!! Der er dage hvor vi går rundt som zombier og jeg vil lige understrege at han har tidligere sovet igennem, så det er næsten ikke til at bære at det går den forkerte vej.
Det er dejligt at han er i så godt humør om dagen, for man har ingen problemer med at nyde hans fantastiske lille væsen.
Trøsten er at én i min mødregruppe har det på nøjagtig samme måde. Hun har fået at vide af sin sundhedsplejerske at det er motorik, drømme eller separationsangst.
For mig at se er der ikke meget at gøre ved dét.
Har du nogen løsninger eller kan du bare give mig nogen lysere fremtidsudsigter?
Med venlig hilsen
Signe