Brev:
Hun er så utryg
20. september 2009
Alder:
13 mdr.
Hun er så utryg
Hej Helen
Endnu et ? til dig:o). Min datter på 13 mdr. er simpelthen så utryg. Hun vågner som regel flere gange aften og nat, og græder hjerteskærende. Når jeg går ind til hende, står hun klar med sin pude i hånden, og vil op. Putter sig godt ind til mig, og falder til ro med det samme. Hun falder i søvn, og når jeg så vil putte hende igen, skriger hun og virker panisk for sengen.
Jeg prøver at ligge hende stille og roligt. Holde hende i hånden, ae hende på kinden og synge en sang. Det hjælper ikke. Hun vil aller helst ligge på vores mave og sove. Og sådan har det faktisk været lige fra hun blev født.
Hun har været meget syg. Kolik, kighoste, væske på ørerne osv.. Men det har ikke altid været sådan, at hun ikke vil ind i sin seng.
Det er først startet for kort tid siden.
Min mand mener bare, hun skal ligge, indtil hun falder i søvn. Det kan jeg bare ikke holde ud:o(. Hun er jo virkelig ked af det. Og vil gerne have, hun er tryg på sit værelse. Det tror jeg ikke, hun bliver, hvis vi bare lader hende græde sig selv i søvn??
Hun er ikke nem at sove med længere, da hun slet ikke kan finde ro. Ellers har farmand før sovet med hende om natten.. Kan den her utryghed som hun altid har haft, stamme fra div. sygdom?
Hvordan hjælper vi hende bedst?
Med venlig hilsen
En bekymret mor