Brev:
Vågner tidligt men er stadig træt
20. september 2009
Alder:
14 mdr.
Vågner tidligt men er stadig træt
Hej Helen,
Vores store problem er stadig natteroderi - men det, som sidst er kommet til, er frustrerende for alle parter.
Vi er for ca. 14 dage siden holdt op med amning tidlig morgen mellem kl. 4-5, fordi vores datter nu er 14 mdr., og vi havde besluttet, at nu måtte det være tid. Det gik fint i 2 dage, hvor hun stadig sov til min. kl. 7 måske længere, som hun plejer. Efter de to dage begyndte hun at vågne kl. 6 senest!!
Hun virker enormt sulten, men er stadig meget meget træt og ked af det over, at hun ikke kan falde i søvn igen. Vi har været nødt til at stå op med hende og lave havregrød, som hun så har spist. Når hun har spist, er hun stadig enormt træt og pivet, og hun har gerne villet sove igen, så vi har lagt hende, når hun har været oppe i en time til halvanden, og så sover hun 1-2 timer mere.
For det første er det enormt synd for hende, at hun vågner og er så sulten, selvom hun er ved at dejse om af træthed - for det andet passer det enormt dårligt med aflevering i vuggestue og føles som et "tilbagefald", at hun nu må have 3 lure på om dagen istedet for de 1-2, som hun havde vænnet sig til.
Vi har prøvet at tilbyde hende noget banan, når hun vågner - det blev hun bare endnu mere frustreret over. Vi ved ikke, hvad vi skal gøre, eller om vi overhovedet skal gøre noget??
Håber, at du har nogle vise ord til at guide os på vej!
Hilsner fra Mette