Brev:
Vågner om natten og vil ikke sove videre
21. september 2009
Alder:
8 mdr.
Vågner om natten og vil ikke sove videre
Hej Helen.
Mange tak for en super brevkasse, den har hjulpet mig meget. Men nu har jeg et problem jeg, som jeg ikke kan finde svar på nogen steder.
Min søn på 8 mdr. kravler og ruller rundt og er ellers meget glad, men de sidste 2 mdr. har han haft nogle dage, hvor han er vågnet midt på natten, hvor efter han ikke vil falde til ro igen. Jeg ammer ham stadig, og før han har jeg kunne få ham til og sove igen med en tår mælk.
Om dagen går det fint med at han selv falder i søvn i barnevognen.
Vores skema så således ud.
03.00 vågner og får en tår mælk (sover så nogen gange videre i mor og fars seng)
06.30 vågner og står op
07.30 får en portion havregrød vand af kop
09.00 halv bolle m. ost, vand af en kop lidt frugt
09.30 kommer ud og sove formiddagslur (sover ca. 1.5 time)
11.30 får rugbrød m. leverpostej og grønsagsmos, vand af en kop
13.30 ammes
14.00 eftermiddagslur (sover ca. 1.5 – 2 timer)
16.00 halv bolle, frugtmos (jerntilskud, d-vitamin) vand af kop
17.30 aftensmad, familliemad for det meste vand af en kop, og noget til at gumle på fx en gulerod.
19.30 får en flaske vælling til nat
Ca. en halv time før han skal sove ligger vi os ind i sengen og hygger lidt, synger godnat sange og forbereder ham på at han skal sove.
Men han bliver for det meste så træt at han falder i søvn til flasken.
Så vi er begyndt på at give ham halvdelen af flasken og så ligge ham i sin seng for så at give ham resten (til han ikke falder i søvn et sted og vågner et andet)
Men nu sker det så at min. 3 gange i ugen vågner han kl. 1-2 stykker og vil ikke falde hen igen. jeg prøver at få ham til at falde til ro uden brystet, men må til sidst opgive. Men alligevel ligger han næsten 2 - 3 timer og vender og drejer sig, kradser mig, sparker mig hiver mig i håret, niver mig osv. hvilket kan være ret så frustrerende.
Og hvis jeg prøver og ligge ham tilbage i hans egen seng begynder han bare at skrige for fulde drøn.
Det resulterer selvfølgelig også i at han er meget træt når han står op. Synes jeg har prøvet alt.
Håber at du kan hjælpe mig med mit spørgsmål.
Venlig hilsen
En træt mor