Svar: Bønner og falafel
22. september 2009
Alder:
10 mdr.
Kære Tina
Din søn må gerne få bønner, linser osv. i en gryderet - det er ikke problematisk i forhold til hans alder.
Han må også gerne få hjemmelavet falafel, opblødte kikærter lidt hvidløg m.m.
I familier som spiser vegetarisk anbefales det netop at bruge proteinholdige fødevarer som korn og kornprodukter, forskellige bælgfrugter, grøntsager, nødder, frugt, ost, mælk, mælkeprodukter og æg - så ingen problemer i at give din dreng disse ting, som en naturlig variation i en sund og normalt varieret kost.
Rigtig god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske