Brev:
Ikke glad for at spise
22. september 2009
Alder:
6 mdr.
Ikke glad for at spise
Hej Helen.
Super brevkasse!!!
Vi har nu i ca. to mdr forsøgt at få Andrea til at spise. Det går utrolig svingende, fra ca. 2 skefulde til ca. 15 skefulde.
Caroline er 6½ mdr, 8,8kg og er 71cm. Amer hende fuldt, undtagen en flaske når hun skal sove. Da jeg skal starte på job om få dage er jeg efterhånden ret stresset over hvordan det skal gå. Hendes far skal herefter passe hende i 10 uger.
Jeg har prøvet ALT. Ris -hirse -havregrød, frugtmos, øllebrød, kartoffel, grøntsagsmos. Alt hjemmelavet og tilsat søde frugter/grøntsager. Ret belastende at lave mad flere gange om dagen og smide det meste væk igen... Hun lukker munden sammen og vender hovedet væk.
Det der virkelig er sjovt for hende er agurke og banan stænger rugbrødsbjælker, hvis jeg holder en blomme, nektarin el.lign. og det at drikke af kop.
I den periode vi startede med maden begyndte hun også at vågne og ville have mad to gange hver nat. Sov ellers igennem fra 3½mdr. Kan det have en sammenhæng?
Vores dag ser ca. sådan ud:
06 vågner, ammes og sover lidt videre.
07 vågner.
09 evt lidt frugt mos og ammes. Lur 45-75min.
12 Grød med frugt mos, agurkestang. Ammes. Lur 45- 90min.
14-15 Frugtmos og ammes. Tager af og til en lille lur ved 16 tiden.
18 Grøntsagsmos eller øllebrød og ammes.
19.30 Modermælkserstatning i flaske. Sover.
Håber du kan give svar på mit spørgsmål.
Hej fra Rikke