Brev:
Får min datter mælk nok?
23. september 2009
Alder:
6 mdr.
Får min datter mælk nok?
Hej Helen
Ja, så har jeg også meldt mig ind. Synes det måtte være passende efter at have hentet MANGE GODE, men jo "gratis" råd her på siden i lang tid :-)
Vores datter er 6 mdr. og hun er en fantastisk dejlig, nysgerrig og lattermild pige, som vi har ventet længe på (fertilitetsbehandling osv.).
Hun er en lille pige. Ved sidste vejning ved 5 mdr.'s besøg hos lægen vejede hun lige under 7 kg og målte 67 cm.
Hun blev fuldammet til hun var 4 mdr og herefter begyndte vi på grød 2 gange dagligt. Ingen tænder endnu.
Men nu er jeg lidt usikker på den store favre verden der presser sig på, mht. maden.
Johanne er desuden begyndt at vågne mange gange om natten og hun sover "pludselig" dårligt om dagen også. Vil meget gerne ligge limet til mig og sove, men det kan jeg ikke holde til i længden.
Vi har indtil nu haft en rytme der har holdt NOGENLUNDE med en formiddags- og eftermiddagslur på 1,5 - 2 timer, men så går hun til gengæld først i seng ved 22-tiden... ammet i søvn :-(
Jeg vil nu til at give hende havregrød/øllebrød om morgenen, tilsat mme...?
Hun bruger ikke sut og hun tror en sutteflaske er en bidering....
Jeg tror hendes madvaner derudover ligner meget de dagsrytmer du foreslår til børn i 6 mdr.'s alderen. Dog har jeg været lidt for forfalden til "færdig" grød, da hun helst vil have dette... og hendes vægt taget i betragtning, har jeg været i tvivl om, hvor "hård" jeg skulle være i forhold til at hun ikke fik nok at spise.
Lang indledning... :-)
Hvordan ved jeg om hun får mælk nok? Jeg ammer hende jo... Og hvornår får jeg hende til at tage mælk, hvis jeg ikke har nok til hende?
Hun har ca 2-3 tissebleer om dagen (synes det lugter en lille smule af tis) og er begyndt ikke at lave "bummulum" hver dag længere, men nu ca. hver anden dag.
Mange hilsner
- og tak for en god brevkasse!
Johannes mor