Brev:
Eksplosive opkastninger
27. maj 2004
Alder:
1 mdr.
Eksplosive opkastninger
Hej
Jeg har en lille søn på 5 uger. Han har siden fødslen gylpet en del, men i den seneste uge er det blevet rigtig voldsomt.
Han bliver primært ammet, men får af og til en flaske om aftenen - der er ingen forskel på, om han får bryst eller flaske med hensyn til opkastningen.
Jeg har nævnt det for henholdsvis sundhedsplejerske og læge, men de siger, at så længe han tager på i vægt, så er der ingen grund til bekymring. Jeg har tænkt på, om der kunne være tale om mavemundsforsnævring.
Med hensyn til vægten, så har han i de første 3 uger taget ca. 250 gram på i vægt pr uge, og i de sidste 2 uger har han taget 200 gram på pr uge - og det er jo meget fint.
Men han kaster altså meget op, hvilket resulterer i, at han nærmest bliver ammet hele tiden, da han konstant er sulten. Han bruger narresut, og jeg har prøvet at 'narre' ham med sutten i fald at det kun er et behov for at sutte, men han er altså sulten, og spiser, når han bliver lagt til.
Har du et råd til os?
På forhånd tak