Brev:
Hvor mange ml. MME hun skal have med 3 måltider om dagen?
23. september 2009
Alder:
6 mdr.
Hvor mange ml. MME hun skal have med 3 måltider om dagen?
Kære Helen!
Så er jeg her igen ang. hvor meget mælk Grace skal have.
Hun er nu ca. 6 mdr. og vi vil starte på den fine madplan du har lavet til os.
Min mælk er forsvundet meget, så det bliver som regel kun til en amning tidlig morgen kl. 5.
Hun får ca. 750 ml MME, en amning og vand - ca. 2 dl. Ved de to faste måltider spiser hun ca. 1 dl. pr. gang.
Jeg har brug for at vide hvor mange ml. MME hun skal have nu hvor hun skal til at have 3 måltider om dagen. Vil være sikker på at hun får nok.
Som jeg fortalte vejede hun ved 5 mdr. 7,5 kg og målte 69 cm. Da hun blev født vejede hun 3100 g. og målte 52 cm, så hun har jo fået nok at spise. Hun er blevet ammet 50 % og 50 % MME til hun var 4 mdr. Jeg ved godt at jeg har skrevet om dette før, men har fået fortalt at en baby på MME ikke må blive for stor.
Grace sover alle sine lure (for varmt udendørs) på vores seng og falder hurtig i søvn ved at blive holdt lidt i hånden. Om aftenen får hun sin flaske i soveværelset og jeg/vi ligger lidt ved siden af hende på vores seng. Vi flytter hende over i hendes egen seng senere. Hun har tilsyneladende lidt uro i maven i form af en bøvs, selvom vi sørger for at bøvse godt med hende inden hun puttes.
Vi har derfor sat flasken til natten ned til 130 ml. og så give hende 200 ml. kl. ca. 23. for at se om det kan hjælpe.
Vi er startet på babysvømning og det kan hun godt lide. Dog græd hun da hun fik hovedet under vand. Er det normalt? Det er private timer og meget stille og roligt.
Tak endnu engang for en god brevkasse.
Venlig hilsen
Trine