Svar: Menstruation og mælkemængde
27. maj 2004
Alder:
4 mdr.
Det kan godt være et midlertidigt problem, som vil gå over i takt med at din cyklus ændrer sig. Når man får menstruation, kan mælken godt ændre sig, f.eks. kan smagen være en anden, hvilket nogle børn også reagerer på.
Samtidig er din søn nu 4½ mdr. Du skriver ikke hvor stor han er, men måske er han mere sulten. Du kan naturligvis godt forsøge med lidt vælling, men i princippet er der ikke grund tila t begynde at introducere en flaske for ham, han kan godt lære at spise med ske og I kan springe vællingen over. Du må prøve at vurdre, hvad der passer bedst til jer og jeres situation.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske