Brev:
Mellemmåltider og mælkeprodukter
25. september 2009
Alder:
7 mdr.
Mellemmåltider og mælkeprodukter
Hej Helen !
Tak for dine tidligere gode råd. Nu er vi her dog igen. Min dreng har indtil nu kørt en daglig rutine, hvor han var vågen i ca. 2 timer ad gangen og derefter tog en lur, og det blev så til en formiddag, middag og eftermiddagslur. Rytmen har altid for os været sådan at han spiste når han vågnede fra sin lur (dette pga. vi tidligere havde store ammeproblemer, hvilket blev afhjulpet hvis han blev ammet lige efter en lur)
Nu kan jeg efterhånden mærke at han er ved at blive større (snart 7 mdr.) og har et mindre søvnbehov. Hvilket primært har vist sig ved han i en periode har villet stå MEGET tidligt op om morgenen. I et forsøg på at ændre på det og følge hans nye behov har jeg forsøgt med med at ændre hans dagsplan. Den primære ændring går på han nu er gået ned på 2 lure om dagen
kl. 7 står op og ammes og får grød med frugtmos
kl. 9.30 mellemmåltid
kl. 10 puttes og sover ca. 1½ time
kl. 11.30 står op og får øllebrød
kl. 14 mellemmåltid
kl. 14.30 puttes og sover ca. 1½ time
kl. 16 ammes
kl. 17.30 aftensmad grønsagsmos mm.)
kl. 19.30 ammes og puttes
kl. 22 ammes
Eftersom der nu er 3 hovedmåltider i løbet af hans dag (morgen, middag og aften) har jeg behov for at få fyldt lidt mellemmåltider ind. I den forbindelse er jeg i tvivl om hvor meget mælkeprodukt han må få. Er det ok at give han f.eks. lidt frugtmos kogt op med havregryn og rugmel og mælk i kop til og senere f.eks lidt sødmælksyoghurt med frugt til?
Har du andre ideer til mellemmåltider?