Brev:
Begge testes i scrotum?
25. september 2009
Alder:
12 mdr.
Begge testes i scrotum?
Kære Helen!
Så kommer der lige et kort spørgsmål fra mig.
Lige siden min søn blev født, har jordemoderen / lægen / sundhedsplejersken til alle undersøgelser konstateret, at ”begge testes var i scrotum”. Men da vi var til 1 års undersøgelse hos lægen sagde han, at det var de ikke, og at vi skulle holde øje med dem. Siden da har jeg løbende lagt mærke til dem.
Jeg kan se, at nogle gange er pungen helt lille og ”krympet”, og så er de der jo tydeligvis ikke. Andre gange ses de tydeligt nede på plads. Jeg tænker selv, at det er afhængigt af hans kropstemperatur. Men er det normalt, at de sådan ”cykler op og ned” hele tiden? Og hvad skal vi holde øje med?
Med venlig hilsen
En mor