Brev:
Vil ikke lægges, 3½ mdr.
27. maj 2004
Alder:
3 mdr.
Vil ikke lægges, 3½ mdr.
Vores søn er 3½ måned. Han har igennem en måneds tid haft rigtig gode sovevaner; har sovet 6-8 timer i første stræk, fra kl. 20-21. Han er begyndt at falde senere og senere i søvn. Muligvis p.g.a. at det er lyst om aftenen?
Gennem de sidste to uger er et nyt problem udviklet: Han falder i søvn, når han bliver ammet (som altid) eller evt. hvis han vugges i hænderne, vi bærer ham i seng, hvorefter han vågner det øjeblik, vi flytter hænderne. De sidste par dage er klokken blevet henimod midnat, og vi har forsøgt at lægge ham 5-10 gange, hvor han har sovet tungt, men han vågner stadig lige når vi flytter hænderne.
Vi har læst bogen "Godnat og sov godt", og har overvejet metoden. Jeg tror dog ikke, at jeg har hjerte til at lade ham græde sig i søvn. Og måske er han også for lille til en sådan metode?
Har du et forslag til en mere lempelig løsning?
Håber på et godt råd.
Moderen