Brev:
Søvn dag og nat - 6 mdr.
27. september 2009
Alder:
6 mdr.
Søvn dag og nat - 6 mdr.
Hej Helen
6 ½ måned og 10,8 kg.
Først vil jeg sige tusind tak for det sidste svar jeg har fået omkring min datters vægt. Hun tager desværre stadig på trods af de mange gode råd vi har fået. Men vi synes selv det udligner sig lidt rent visuelt.
Vi har fået et par problemer omkring søvn. Vores datter sover sine 3 luer i barnevogn i haven. Det går nemt og roligt med at putte hende efter en kort køretur. Mit problem er at det er total muligt at få hende til at sove inde for i sengen hvis det er meget fugtdigt, ved sygdom og når vi er andre steder henne. Det er især det sidste der skaber problemer. Hvis jeg skal have hende til at sove inde tager det 45 min at få hende til at sove og hun er helt oppe i det røde felt. Jeg er nød til at vugge hende i armene hvilket er et problem med 10,8 kg. Er der noget jeg kan gøre for at træne hende i at tage middags lur i en seng der ikke er en barnevogn?
Det andet problem omkring søvn er at hun er begyndt at vågne midt om natten og være lys vågen og vil ikke sove og vil ikke bare ligge så begynder hun at græde. Det eneste der hjælper lidt er lidt mælk har prøvet vand. Det skal dertil nævnes at hun har sovet i gennem uden mad siden 2 måneders alderen. Og grundet hendes alder og størrelse bør hun jo ikke vågne. Ligeledes vågner hun 3 gange for at få sutten. Kan man gøre noget ved dette?
Hun spiser grød 3-4 gange dagligt. Vi er starter på rugbrød og kød og hun får stadig 400ml modermælkserstatning.
Håber du kan hjælpe mig !
FM mor på 6 måneder